torsdag 19 september 2013

I walk in danger all the way (Jag går i fara var jag går)




1. I walk in danger all the way; 
the thought shall never leave me 
that Satan, who has marked his prey, 
is plotting to deceive me. 
This foe with hidden snares 
may seize me unawares 
if e'er I fail to watch and pray. 
I walk in danger all the way. 

2. I pass through trials all the way, 
with sin and ills contending; 
in patience I must bear each day 
the cross of God's own sending. 
When in adversity 
I know not where to flee, 
when storms of woe my soul dismay, 
I pass through trials all the way. 

3. And death pursues me all the way, 
nowhere I rest securely; 
he comes by night, he comes by day, 
he takes his prey most surely. 
A failing breath, and I 
in death's strong grasp may lie 
to face eternity today. 
As death pursues me all the way. 

4. I walk with angels all the way, 
they shield me and befriend me; 
all Satan's pow'r is held at bay 
when heav'nly hosts attend me; 
they are my sure defense, 
all fear and sorrow, hence! 
Unharmed by foes, do what they may, 
I walk with angels all the way. 

5. I walk with Jesus all the way; 
His guidance never fails me; 
within His wounds I find a stay 
when Satan's pow'r assails me; 
and by His footsteps led, 
my path I safely tread. 
No evil leads my soul astray; 
I walk with Jesus all the way. 

6. My walk is heav'nward all the way; 
await, my soul, the morrow, 
when God's good healing shall allay 
all suff'ring, sin, and sorrow. 
Then, worldly pomp, begone! 
To heav'n I now press on. 
For all the world I would not stay; 
my walk is heav'nward all the way.


1. Jag går i fara var jag går,
jag måste alltid tänka
att Satan invid vägen står
med färdigsmidda länkar.
Hans dolda helvetsbrand
mej lätt förvilla kan
när inte på min vakt jag står.
Jag går i fara var jag går.

2. Jag går i trångmål var jag går,
mot synden ska jag strida.
Om Herren lägger korset på,
då ska jag tåligt lida.
Rätt ofta jag ej ser
en väg att vandra mer,
när motgångs dimma runt mej står.
Jag går i trångmål var jag går.

3. Jag går mot döden var jag går
vart än jag här mej vänder.
Förrän jag vet det, klockan slår
och döden bud mej sänder.
Ett litet andetag,
så slutar livets dag
och jag i evigheten står.
Jag går mot döden var jag går.

4. Jag går bland änglar var jag går,
de ska mej väl bevara.
Alls inget Satans makt förmår
mot denna himlaskara.
Bort, världens suck och sorg,
jag går i änglaborg
och Herren räknat mina hår.
Jag går bland änglar var jag går.

5. Jag går med Jesus var jag går,
han har mej vid sin sida.
Han läker mej med sina sår
och hjälper mej att strida.
Där han står ondskan mot,
jag sätter ner min fot.
Om allting än min ofärd spår,
jag går med Jesus var jag går.

6. Jag går till himlen var jag går,
så fatta mod, mitt hjärta!
I himlen du en ände får
på all din nöd och smärta.
Bort, världens lust och prakt,
ni hör vad jag har sagt:
all världens ära jag försmår,
jag går till himlen var jag går.

Text: Hans Adolph Brorson, övers. 2013 A.H.
Musik: Gotha 1726

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar