fredag 6 mars 2015

Beneath the cross of Jesus (Vid Jesu kors det kära)





Alt. koral:



1. Beneath the cross of Jesus 

I fain would take my stand, 
the shadow of a mighty rock 
within a weary land; 
a home within the wilderness, 
a rest upon the way, 
from the burning of the noontide heat, 
and the burden of the day. 

2. O safe and happy shelter, 
o refuge tried and sweet, 
o trysting place where Heaven’s love 
and Heaven’s justice meet! 
As to the holy patriarch 
that wondrous dream was given, 
so seems my Savior’s cross to me, 
a ladder up to heaven. 

3. There lies beneath its shadow 
but on the further side 
the darkness of an awful grave 
that gapes both deep and wide, 
and there between us stands the cross 
two arms outstretched to save 
a watchman set to guard the way 
from that eternal grave. 

4. Upon that cross of Jesus 
mine eye at times can see 
the very dying form of One 
who suffered there for me; 
and from my stricken heart with tears 
two wonders I confess: 
the wonders of redeeming love 
and my unworthiness. 

5. I take, O cross, thy shadow 
for my abiding place; 
I ask no other sunshine than 
the sunshine of His face; 
content to let the world go by 
to know no gain or loss, 
my sinful self my only shame, 
my glory all the cross. 



1. Vid Jesu kors, det kära
jag vill mej lägga ner,
ty skugga här i törstigt land
den höga klippan ger,
ett ljuvligt hem i ödemark,
en fridfull vilopunkt,
där dagens hetta, dagens tyngd
ej känns, där allt är lugnt.

2. O ljuva, trygga näste
där fågeln vila fått,
där kärlek och rättfärdighet
varann till mötes gått!
Som himlen fordom öppnad vart
för patriarkens syn,
i Jesu Kristi kors jag ser
en stege upp till skyn.

3. Se, gömd utav dess skugga,
på andra sidan där,
den hemska dödens mörka gap,
det skadar mej ej mer!
Ty korset står där mellan oss
och håller trogen vakt
med armen sträckt att skydda mej
mot gravens mörka makt.

4. Ty på det korset ser jag
en döende gestalt,
av den som pinad blev för mej,
för mej betalat allt!
Och hjärtat smälter i mitt bröst,
två under ser jag här:
hans kärlek är så rik och stor,
jag själv så usel är!

5. Så vill jag i din skugga,

du kära kors, bli kvar.
Den sol som ger mej liv och ljus
i Jesu blick jag har.
All världen med dess sorg och lust
gör aldrig själen nöjd.
Fördömd i mej, i Jesus har
jag ära, liv och fröjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar