tisdag 22 november 2011

Pass me not, O gentle Savior (Jesus kär, gå ej förbi mig)







1. Pass me not, O gentle Savior,
hear my humble cry;
while on others Thou art calling,
do not pass me by.
Savior, Savior,
hear my humble cry:
while on others Thou art calling,
do not pass me by.

2. Let me at Thy throne of mercy
find a sweet relief,
kneeling there in deep contrition;
help my unbelief.
Savior, Savior...

3. Trusting only in Thy merit,
would I seek Thy face;
heal my wounded, broken spirit,
save me by Thy grace.
Savior, Savior...

4. Thou the Spring of all my comfort,
more than life to me,
whom have I on earth beside Thee?
Whom in Heav’n but Thee?
Savior, Savior...


1. Jesus kär, gå ej förbi mig.
Låt mig bönhörd bli.
Då åt andra nåd du skänker,
gå ej mig förbi.
Jesus, Jesus, låt mig bönhörd bli.
Och då andra du välsignar,
gå ej mig förbi.

2. Låt ock mig vid nådatronen
finna himmelsk ro.
Då jag sjunker ned förkrossad,
Herre, lär mig tro.
Jesus, Jesus, låt mig bönhörd bli...

3. Blott på din förtjänst jag kommer
och din nåd begär.
Intet i mig själv jag äger,
fräls mig som jag är.
Jesus, Jesus, låt mig bönhörd bli...

4. Du är all min glädjekälla,
mer än liv för mig.
Vad i himlen, vad på jorden
har jag utom dig!
Jesus, Jesus, låt mig bönhörd bli...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar