tisdag 22 november 2011

Saviour, I follow on (Frälsare, tag min hand)



1. Saviour! I follow on,
guided by Thee,
seeing not yet the hand
that leadeth me;
hushed be my heart and still,
fear I no further ill;
only to meet Thy will
my will shall be.

2. Riven the rock for me
thirst to relieve,
manna from Heaven falls
fresh every eve;
never a want severe
causeth my eye a tear,
but Thou dost whisper near:
“Only believe!”

3. Saviour! I long to walk
closer with Thee;
led by Thy guiding hand
ever to be;
constantly near Thy side,
quickened and purified,
living for Him who died
freely for me!


1. Frälsare, tag min hand,
fostra mej så,
att jag i dina spår
alltid må gå.
Herre, för varje dag
mej till ditt hjärta drag,
att i din sanning jag
fast måtte stå.

2. Klippan som brast för mej
vatten mej ger.
Manna för varje dag
än faller ner.
Jesus mej håller kär,
omsorg om mej han bär.
Ja, mitt i allting här
kärlek jag ser.

3. Jesus, i dina spår
följa jag vill.
Låt mej i lust och nöd
höra dej till.
Vad kan jag önska mer?
Du som behovet ser
allt vad mej fattas ger,
mera därtill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar